פלזמה עשירה בטסיות (PRP) ופיברין עשיר בטסיות דם (iPRF) הם שני טיפולי שיער המשתמשים בגורמי גדילה כדי להמריץ את צמיחת השיער.

PRP כולל שאיבת כמות קטנה מדם המטופל וסיבובו בצנטריפוגה כדי להפריד את הפלזמה העשירה בטסיות מיתר מרכיבי הדם. לאחר מכן ה-PRP מוזרק לקרקפת המטופל כדי לעורר את צמיחת השיער. גורמי הגדילה ב-PRP נחשבים כמקדמים את צמיחתם של זקיקי שיער חדשים ומשפרים את בריאותם של זקיקי שיער קיימים.

בסרטון: מטופל מישראל כשנתיים לאחר השתלת השיער מקבל טיפול PRF בקליניקה Estepalace, לצפיה במטופל לפני ההשתלה בקר בגלריה לפני ואחרי השתלת שיער

iPRF הוא טיפול דומה ל-PRP אך כרוך בשימוש בפיברין, חלבון המעורב בקרישת הדם, כדי לסייע בריכוז טסיות הדם וגורמי הגדילה. מטריצת הפיברין עוזרת לשמור על גורמי הגדילה במקומם למשך תקופה ארוכה יותר, מה שעשוי לשפר את יעילותם. הוכח כי iPRF יעיל יותר מ-PRP בגירוי צמיחת שיער.

גם PRP וגם iPRF הם טיפולים זעיר פולשניים שניתן לבצע במשרד רופא. הם בדרך כלל בטוחים ונסבלים היטב, אם כי חולים עשויים לחוות אי נוחות קלה במהלך ההזרקות. התוצאות עשויות להשתנות, אך חלק מהמטופלים עשויים לראות שיפור בצמיחת השיער תוך מספר שבועות מהטיפול. ייתכן שיהיה צורך במספר טיפולים לתוצאות מיטביות.

חשוב לציין שבעוד ש-PRP ו-iPRF עשויים להיות יעילים עבור חלק מהמטופלים, הם אינם מהווים ערובה לצמיחת שיער ואין לראות בהם תחליף לטיפולים אחרים או שינויים באורח החיים שעשויים לקדם צמיחת שיער בריאה. תמיד עדיף להתייעץ עם ספק שירותי בריאות מוסמך כדי לקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר לצרכים האישיים. טיפול IPRF מאוד נפוץ במיוחד לאחר השתלת שיער בטורקיה שם מקבלים המטופלים הנחיות לעשות שימוש בטיפול PRP או IPRF במשך שנה לאחר ההשתלה.

מה עדיף לאחר השתלת שיער? PRP או PRF

PRP (Platelet-Rich Plasma) ו-IPRF (Injectable Platelet-Rich Fibrin) נמצאים שניהם בשימוש נפוץ בהליכי השתלת שיער כדי לקדם את צמיחת השיער ולשפר את הבריאות הכללית של הקרקפת.

PRP כרוך בחילוץ הדם של המטופל עצמו, אשר לאחר מכן עובר צנטריפוגה כדי להפריד את הפלזמה העשירה בטסיות דם משאר מרכיבי הדם. לאחר מכן מזריקים את הפלזמה המרוכזת לקרקפת כדי לעורר את צמיחת השיער.

מצד שני, IPRF כרוך במיצוי הדם של המטופל עצמו, אשר לאחר מכן מעובד בצורה ספציפית ליצירת מטריצת פיברין המכילה טסיות דם וגורמי גדילה. לאחר מכן מזריקים את מטריצת הפיברין שהתקבלה לקרקפת כדי לקדם ריפוי וצמיחת שיער.

מבחינת יעילותם בהליכי השתלת שיער, מחקרים הראו שגם PRP וגם IPRF יכולים להיות יעילים בשיפור ההצלחה הכוללת של הליכי השתלת שיער. עם זאת, כרגע אין הסכמה מה עדיף.

כמה מחקרים העלו כי IPRF עשוי להיות יעיל יותר מ-PRP בשל ריכוז גבוה יותר של גורמי גדילה והשפעות ממושכות יותר. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר את הממצאים הללו.

בסופו של דבר, הבחירה בין PRP ל-IPRF עשויה להיות תלויה במטופל האישי ובצרכים והעדפות הספציפיות שלו. חשוב לדון באפשרויות עם מומחה להשתלות שיער מוסמך ומנוסה כדי לקבוע את הגישה הטובה ביותר עבור כל מקרה לגופו.

WhatsApp chat
--> קידום ישיר - העסק שלך באינטרנט