השתלת שיער היא טכניקה כירורגית הכוללת הסרת זקיקי שיער מאתר תורם, בדרך כלל מאחור או צידי הקרקפת, והשתלתם לאזור עם שיער דליל או ללא שיער. הטכניקות הנפוצות ביותר המשמשות להשתלת שיער הן השתלת יחידת זקיקים (FUT) ו- Follicular Unit Extract (FUE).

בשתי השיטות, יכולים להיות כמה סימנים או צלקות באזור התורם, אך הנראות והחומרה משתנות בהתאם לטכניקה שבה נעשה שימוש ותהליך הריפוי של האדם.

FUT: בשיטה זו מסירים רצועת קרקפת מאזור התורם ומנתחים ממנה את יחידות הזקיקים. זה משאיר צלקת ליניארית באזור התורם, שיכולה להיראות אם השיער שמסביב קצר מאוד. עם זאת, ברוב המקרים, הצלקת מוסתרת על ידי השיער שנותר, במיוחד אם השיער נשמר באורך ארוך יותר.

FUE: טכניקה זו כוללת חילוץ פרטני של זקיקי שיער מאזור התורם באמצעות אגרוף קטן ועגול. כתוצאה מכך נותרות צלקות עגולות זעירות באזור התורם. צלקות אלו בדרך כלל פחות נראות לעין מהצלקת הליניארית משיטת FUT ונוטות להפוך אפילו פחות בולטות עם הזמן. ניתן להסתיר אותם בקלות על ידי השיער שמסביב, גם אם הוא קצר יחסית.

באופן כללי, ניתן למזער צלקות על ידי בחירת מנתח מנוסה המשתמש בטכניקות מתאימות ועל ידי ביצוע הוראות טיפול לאחר הניתוח. הנראות של סימנים באזור התורם תהיה תלויה גם בגורמים כמו תגובת ריפוי אינדיבידואלית, סוג העור ומאפייני השיער.

 

השתלת שיער ישירה (DHI) היא וריאציה של טכניקת השתלת שיער של יחידת זקיקים (FUE). ב-DHI, זקיקי שיער נשלפים בנפרד מאזור התורם ולאחר מכן מושתלים ישירות לאזור הנמען באמצעות עט השתלה מיוחד. שיטה זו מבטלת את הצורך ביצירת חתכים או חריצים באזור המקבל, מה שעלול לגרום לפחות צלקות וזמן החלמה מהיר יותר.

כמו בטכניקת ה-FUE הרגילה, כמה סימנים או צלקות עשויים להישאר באזור התורם לאחר השתלת שיער DHI-FUE. סימנים אלה הם בדרך כלל בצורה של צלקות קטנות ועגולות שהותירו האגרופים העגולים הזעירים המשמשים לחילוץ זקיקי השיער. עם זאת, צלקות אלו בדרך כלל פחות נראות לעין בהשוואה לאלו שהותירה טכניקת FUT ונוטות להפוך אפילו פחות בולטות עם הזמן.

הנראות של סימנים באזור התורם תהיה תלויה בגורמים כגון תגובת ריפוי אינדיבידואלית, סוג העור, מאפייני השיער ומומחיות המנתח. ניתן למזער צלקות על ידי בחירת מנתח מנוסה המשתמש בטכניקות מתאימות ועל ידי ביצוע הוראות טיפול לאחר הניתוח. ברוב המקרים ניתן להסתיר צלקות אלו בקלות על ידי השיער שמסביב, גם אם הוא קצר יחסית.

WhatsApp chat
--> קידום ישיר - העסק שלך באינטרנט