השתלות שיער מתחילות לעיתים קרובות מהחלק הקדמי של הראש מכיוון שאזור זה, המכונה "קו השיער", הוא בדרך כלל החלק הגלוי והחשוב ביותר מבחינה אסתטית בקרקפת. שחזור קו שיער בעל מראה טבעי הוא חיוני להשגת תוצאה מוצלחת של השתלת שיער.

 

*בתמונה ניתן לראות שרטוט של האזור המיועד לתרומת שיער והאזור המיועד להשתלת שיער

ישנן מספר סיבות לכך שהשתלות שיער מתחילות בחזית:

אסתטיקה: קו השיער ממסגר את הפנים ותורם משמעותית למראה האדם. קו שיער נסוג או דליל יכול לגרום למישהו להיראות מבוגר יותר או להשפיע על הביטחון העצמי שלו. על ידי התחלת ההשתלה בחזית, המנתח יכול ליצור מחדש קו שיער בעל מראה טבעי, ולשפר את האסתטיקה הכללית.

התקדמות טבעית של נשירת שיער: התקרחות גברית, הצורה הנפוצה ביותר של נשירת שיער, עוקבת לרוב אחר דפוס צפוי. זה בדרך כלל מתחיל עם קו שיער נסוג בחלק הקדמי, מתקדם בהדרגה לעבר הכתר או החלק העליון של הראש. על ידי התייחסות תחילה לקו השיער הקדמי, המנתחים יכולים לחקות את הדפוס הטבעי של נשירת שיער וליצור תוצאה מציאותית יותר.

שיער תורם מוגבל: השתלת שיער כרוכה בהעברת זקיקי שיער מאזור התורם, בדרך כלל מאחור או צידי הראש, לאזורי הידלדלות או התקרחות. היצע השיער התורם מוגבל בכמות הזקיקים שניתן לחלץ ממנו, ולכן יש להשתמש בו אסטרטגית כדי להשיג את הכיסוי הטוב ביותר. התחלה מלפנים מאפשרת למנתח למקסם את השימוש בשיער התורם הזמין באזורים הנראים ביותר. כל חילוץ מאזור התרומה מדלל אותו ולכן חשוב גם לזכור שכל תרומת שיער גורעת מהאזור התורם על מנת לספק מראה טוב יותר לאזור המושתל. 

גישה פרוגרסיבית: השתלת שיער מבוצעת לעתים קרובות במספר פגישות, במיוחד עבור אנשים עם נשירת שיער נרחבת. ההתחלה בחזית מאפשרת למנתח להעריך את התוצאה הראשונית ולתכנן את הפגישות הבאות בהתאם. זה גם מאפשר תהליך שיקום הדרגתי וטבעי למראה, המספק למטופל זמן להסתגל לשינויים.

חשוב לציין שכל הליך השתלת שיער מותאם אישית לצרכים ולמטרות הייחודיות של האדם. הגישה הספציפית עשויה להשתנות בהתאם לדפוס נשירת השיער של המטופל, כמות השיער התורם הזמינה ומומחיותו של המנתח.

קליטת / שרידות הזקיקים באזור הכתר לאחר השתלת שיער

לאחר השתלת שיער, ההישרדות והצמיחה של זקיקי שיער מושתלים יכולים להשתנות באזורים שונים של הקרקפת, לרבות באזור הכתר. ישנן כמה סיבות לכך שפחות זקיקי שיער עשויים להיספג או לצמוח בהצלחה באזור הכתר בהשוואה לחלקים אחרים של הראש:

אספקת דם: באזור הכתר יש בדרך כלל זרימת דם מופחתת בהשוואה לאזורים הקדמיים או האמצעיים של הקרקפת. אספקת דם מספקת היא חיונית להישרדות ולצמיחה של זקיקי שיער מושתלים. זרימת הדם המוגבלת באזור הכתר עשויה לתרום לשיעורי ספיגה נמוכים יותר. לכן בממוצע ניתן לראות שבקדמת הראש הקליטה עומדת על 90-95% באזור האמצעי של הראש הקליטה עומדת על 80-85% ובאזור הכתר הקליטה היא 40-60%. 

מאפייני שיער: לשיער באזור הכתר יש לרוב מרקם ודפוס צמיחה שונה בהשוואה לשאר הראש. שיער הכתר נוטה להיות עדין יותר, דק יותר ונוטה יותר למזעור (דילול) עקב ההשפעות של התקרחות אנדרוגנית (התקרחות גברית). מאפיינים אלו עשויים להפוך את זקיקי השיער המושתלים באזור הכתר לפגיעים יותר ולפחות סיכוי לשגשג.

מיקום השתל: הטכניקה והדיוק המשמשים במהלך הנחת השתל יכולים להשפיע על הספיגה והצמיחה של זקיקים מושתלים. הזווית, העומק והצפיפות של השתלים ממלאים תפקיד מכריע בקביעת הצלחתם. השגת מיקום שתל אופטימלי באזור הכתר יכולה להיות מאתגרת יותר בשל מאפייני השיער הייחודיים ודפוסי השיער הבלתי סדירים המצויים שם.

מגבלות שיער תורם: כמות ואיכות השיער התורם הזמינות להשתלה יכולות להשפיע על הכיסוי והתוצאות באזור הכתר. אם אספקת התורם מוגבלת, ייתכן שהמנתח יצטרך לתעדף את האזורים הקדמיים ואמצע הקרקפת, ולהשאיר פחות שתלים זמינים לכתר. מגבלה זו יכולה לתרום לצפיפות נמוכה יותר של זקיקי שיער מושתלים באזור הכתר.

חשוב לציין שגורמים בודדים, כמו מידת נשירת השיער, מצבה הכללי של הקרקפת והטכניקה הניתוחית בה משתמשים, יכולים גם הם להשפיע על הצלחת השתלת שיער באזור הכתר. מנתח מיומן ומנוסה ישקול את הגורמים הללו ויפתח גישה מותאמת אישית על מנת למקסם את הסיכויים לשיקום שיער מוצלח בכל אזורי הקרקפת, כולל הכתר.

ישנם אנשים אשר בוחרים לעשות שימוש באמצעי טיפוח כגון מינוקסידיל מקס אשר מעודד את זרימת הדם בקרקפת בולם נשירה ומעודד צמיחת זקיקים. זהו אחד האמצעים השימושיים ביותר לפני ולאחר השתלת שיער על מנת לבלום נשירת שיער ולעודד צמיחתו, בתכשיר ישנם שני רכיבים דומיננטיים מינוקסי בריכוז 15% שהוכח במחקרים כיותר אפקטיבי ממינוקסי 5% ובנוסף מינוקסידיל מקס מכיל פיניסטרייד בתצורה נוזלית כך שהוא נספג בקרקפת והשימוש בו הוא על ידי התזה או על ידי מדיד מורחים 1ML פעם ביום או כל 12 שעות לאפקטיביות מקסימלית.

 

WhatsApp chat
--> קידום ישיר - העסק שלך באינטרנט