ניתוח השתלת שיער הוא הליך קוסמטי הכולל הסרת זקיקי שיער מאזור התורם, בדרך כלל מהחלק האחורי של הראש, והשתלתם לאזורים קירחים או מדוללים של הקרקפת. זמן ההחלמה משתנה בהתאם להיקף ההליך, אך רוב המטופלים יכולים לצפות לחזור לעבודה תוך שבוע או שבועיים.

כמו כן ההחלמה מהניתוח גם תלויה בשיטת ההשתלה, ההחלמה הארוכה מכולן היא שיטת FUT שבה יש צורך בלקיחת רצועת עור ותפירה של הקרקפת אך שיטה זו הולכת ונעלמת ואותה החליפו שיטות מתקדמות יותר כגון השתלת שיער FUE שמקצרת את תהליך ההחלמה משמעותית כאשר אין צורך בניתוח והתהליך הוא חילוץ של זקיק בודד אחד אחרי השני וללא הצורך בצלקות ותפרים מה שמקצר את זמן ההחלמה.

בשנים האחרונות השתלת שיער DHI הולכת ותופסת מקום מכובד באחוזי המושתלים כאשר היא מקצרת את זמן ההחלמה משמעותית ללא הצורך בגילוח איזור ההשתלה בראש המטופל ותהליך כירוגי קצר יותר. בשיטה זו המכשיר בפעם אחת חורץ את הקרקפת ומחדיר את הזקיק בלחיצה ולכן הפציעה קלה יותר וההחלמה מהירה יותר.

מיד לאחר הניתוח, המטופל עלול לחוות מעט כאבים, נפיחות ואדמומיות באזור הקרקפת. כדי להקל על אי הנוחות, הרופאים רושמים תרופות נגד כאבים, אנטיביוטיקה (למניעת דלקות) ותרופות אנטי דלקתיות (נגד נפיחות). ייתכן שהמטופל יצטרך לחבוש תחבושת מגן או כיסוי ראש למשך מספר ימים לאחר ההליך.

בימים הראשונים לאחר השתלת השיער, על המטופל להימנע מפעילות גופנית מאומצת, כגון הרמה כבדה או פעילות גופנית, העלולה להעלות את לחץ הדם ולגרום לדימום באזור המושתל. הם צריכים גם להימנע מחשיפה לשמש, סאונות ומקלחות חמות.

זה נורמלי שהשיער המושתל נושר בשבועות הראשונים לאחר ההליך, אך צמיחת שיער חדשה צריכה להתחיל תוך שלושה עד שישה חודשים. תוצאות מלאות עשויות להימשך עד שנה להתפתח. במהלך תקופה זו, על המטופל לעקוב אחר הוראות הרופא לגבי טיפול בשיער, כגון הימנעות משמפו שאינו טבעי, צבעי שיער או מוצרי עיצוב.

בסך הכל, תהליך ההחלמה לאחר השתלת שיער בטורקיה הוא קצר ופשוט יחסית. עם טיפול ותשומת לב נאותים, המטופל יכול לצפות לראות שיפור משמעותי בצמיחת השיער ובמראהו.

WhatsApp chat
--> קידום ישיר - העסק שלך באינטרנט